بررسی مشکلات زندانیان جرائم غیر عمد با حضور مدیران و معاونین بانکهای استان

به گزارش روابط عمومی ستاددیه استان خراسان جنوبی، در راستای بررسی مشکلات زندانیان جرائم غیر عمد جلسه هیأت امنا با حضور مدیران و معاونین بانکهای استان در محل اداره کل زندانهای استان برگزار گردید.

علی هاشمی مدیر کل زندانها، دبیر و عضو هیأت امناء ستاددیه استان در این جلسه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر از حضور مدیران بانکهای استان در این جلسه تقدیر و تشکر نمودند.  

هاشمی افزود: امسال تا کنون 62 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با مبلغی بالغ بر 9 میلیارد و 300 میلیون تومان از زندانهای استان آزاد شدند که مبلغ 4 میلیارد تومان را شکات گذشت نمودند.

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امناء ستاددیه استان در این جلسه افزود : گذشت شکات بیشترین تأثیر را در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد دارد و از بانکها خواست سود و تاخیر دیرکرد آن را برای زندانیان جرائم غیر عمد ببخشند تا روند رسیدگی و آزادی آنان فراهم گردد.

مدیر نمایندگی ستاددیه استان ضمن ابراز خرسندی از همکاری بانک های عامل  در روند اعطای تسهیلات به زندانیان جرایم غیر عمد گفت : در حال حاضر 90 سهمیه تسهیلات ستاددیه توسط مددجویان معرفی اخذ شده است و چند نفر دیگر نیز در حال پیگیری دریافت وام می باشند  که این نشان از همکاری بسیار خوب بانک ها با ستاددیه استان را نشان می دهد.

غلامرضا حسین پور به برخی مشکلات مددجویان در رابطه با اخذ تسهیلات اشاره نمود و ادامه داد: برخی بانکها کارمزد یکسال را به صورت یکجا از مددجو اخذ می نمایندکه پیشنهاد می گردد کارمزد را به اقساط وام اضافه نمایند. همچنین برخی شعب در خصوص ارائه تسهیلات به مددجویانی که به بانکهای دیگر بدهی دارند ( شکات آنان بانکها یا صندوق ها هستند) از ارائه تسهیلات به این مددجویان خودداری می کند.

وی افزود: بسیاری از صندوق های اعتباری نیز سود و تاخیر را تا آخرین روز محاسبه و هیچگونه بخشودگی ندارند.

حسین پور در رابطه با مشکل عدم ضامنت برای برخی مددجویان پیشنهاد داد با توجه به اینکه خانواده و اقوام مددجو مبلغی را در بانک سپرده می نمایند که این سپرده قسط وام را پوشش میدهد که برخی بانک ها اینگونه تضامین را قبول می کنند و دیگر نیازی به ضامن کارمند یا وثیقه دیگر ندارند

وی ادامه داد: در رابطه با تعداد اقساط برخی بانکها از سقف تعیین شده کمتر می گیرند و تعداد اقساط را کم می کنند همچنین برخی شعب بانک ها با وجود اینکه مددجو تمام کارها ی دریافت وام را انجام داده است ، پرداختی وام را به آخر ماه موکول می کنند و این کار باعث می شود مددجو مدت زمان بیشتری را در زندان باشد.

زرنگ دبیر کمیسیون بانکهای استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تسهیلات پرداخت شده تاکنون  گفت : در اعطای تسهیلات به زندانیان جرایم غیر عمد سعی می کنیم روند اخذ ضمانت ها  و موارد پیشنهادی تسهیل گردد تا زندانیان بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

در این دیدار نیز برخی مدیران بانکها به بیان مشکلات خود و نیز همکاری هایی که با ستاددیه استان داشته اند پرداختند.

مدیر نمایندگی ستاددیه استان نیز در پایان با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در سال آینده از همکاری فکری، مادی و معنوی بانک ها  درخواست همکاری نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *